INNOWACJA PEDAGOGICZNA
MIEJSCE REALIZACJI
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 108 IM JULIANA TUWIMA
BOLESŁAWA CHROBREGO 3
AUTOR
KATARZYNA TRACZ
Pomysł innowacji powstał w odpowiedzi na coraz bardziej rosnące zainteresowanie nauką języka obcego już od początku szkoły podstawowej. Głównym celem programu tej innowacji jest wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktyczno-wychowawczego – lekcji religii oraz zmotywowanie uczniów do rozwijania, poszerzania kompetencji językowych
Innowacja pedagogiczna Język angielski w twórczej edukacji religijnej – English in the Creative Religious Education.” ma na celu:
- wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktyczno-wychowawczego, lekcji religii
- rozbudzenie i poszerzenie zainteresowań językowych uczniów,
- rozwijanie kreatywności uczniów,
- wspomaganie procesu nauki języka angielskiego poprzez rozwijania umiejętności językowych uczniów.
Innowacja jest prowadzona w dwóch etapach edukacyjnych: I grupa to uczniowie klas I-III, z kolei II grupa to uczniowie klas IV-VI. Katecheta będzie realizował innowację pedagogiczną w ramach lekcji religii oraz zajęć pozalekcyjnych: koła przygotowującego do olimpiady kreatywności Destination Imagination oraz Szkolnego Koła Caritas. Podczas lekcji religii uczniowie będą uczestniczyć w ćwiczeniach, projektowych, komunikacyjnych, będą śpiewać piosenki, modlić się, inscenizować przy użyciu elementów ruchu, stworzą mini inscenizacje, dialogi i prace rozwijające kreatywne myślenie. Zajęcia odbywać się będą przez cały rok szkolny.
Realizacja programu innowacji wprowadzi uczniów w świat języka angielskiego dając podstawy kompetencji językowej i komunikacyjnej, umożliwiającej porozumiewanie się w języku angielskim z naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu oraz mówienia. Celem niniejszej innowacji jest wskazanie uczniom potrzeby posługiwania się językiem obcym w różnych sytuacjach.
W czasie realizacji programu prace uczniów typu plakaty, projekty edukacyjne będą prezentowane w klasie i wykorzystywane podczas lekcji religii.