W dniach 15-23 IX 2022 r. w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania CodeWeek w naszej szkole będziemy rozwiązywać zadania z konkursów informatycznych.
____________________________________________________________________________________
9 października rusza europejskie święto kodowania – #CodeWeek2021
- 9 października 12:30-14:00 webinar „Unity – poczuj się prawdziwym programistą”
Link do wydarzenia: https://youtu.be/Uz2bGN65PLM
Więcej informacji na temat wydarzenia: https://www.facebook.com/matplanetaPL
www.matplaneta.pl
- pozostałe wydarzenia w kalendarzu: Kalendarz wydarzeń CodeWeek2021 – Koduj – Portal Gov.pl
Zabawy w programowanie na macie
Zadania dodatkowe
- Klasy IV
Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który opowie w kilku punktach jak poprawnie myć ręce.
Możesz skorzystać z informacji na stronie: https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/
Podczas pracy możesz korzystać z podręcznika (od strony 72).
Lekcja 2
Interaktywna mapa Polski
Dowiem się, jak zmienić tło sceny, jak dodać interaktywny punkt. Stworzę interaktywną mapę Polski.
- Klasy V
Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który opowie w kilku punktach jak poprawnie myć ręce.
Po przedstawieniu każdego punktu instrukcji robot powinien zmienić miejsce na ekranie oraz wygląd tła.
Możesz skorzystać z informacji na stronie: https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/
Podczas pracy możesz korzystać z podręcznika (od strony 49).
Lekcja 2
Gra platformowa
Dowiem się, jak ułożyć skrypt dowolnej gry platformowej typu Mario.
- Klasy VI
Lekcja 1
W serwisie SCRATCH utwórz kopię zadania o nazwie „Kulkoklikacz”, nazwij ją „Dwóch_graczy”. Zmodyfikuj projekt tak aby mogły grać jednocześnie dwie osoby. Zwycięży ten kto szybciej zdobędzie 20 punktów.
Lekcja 2
Poczta bez znaczka + netykieta
Nauczę się, jak działa poczta elektroniczna, jakie są zasady netykiety i jak poprawnie pisać wiadomości e-mail.
- Klasy VII
Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który poprosi cię o podanie trzech liczb a następnie obliczy
ich sumę i średnią oraz wyświetli uzyskane wyniki.
Przypomnę sobie czym jest zmienna i jak ją użyć w programie.
Lekcja 2
Internet jako źródło informacji – fakenewsy.
Dowiem się, czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.
- Klasy VIII
Lekcja 1. Programowanie – podstawy
Przypomnę sobie czym jest programowanie. Napiszę projekt w C++.
Lekcja 2. Excel – podstawy
Po obejrzeniu filmu będę wiedzieć, jak można budować tabele w Excelu (i inne proste statystyki), tworzyć podstawowe obliczenia (np. jak obliczyć sumę) i jak wykorzystywać proste funkcje w Excelu 2016. Nauczę się, jak wstawiać diagramy do Excela.
_____________________________________________________________
Prace zaprogramowane w języku Scratch
z okazji „Dnia Programisty” na konkurs „Mój świat przyszłości”
W ramach wydarzenia Europe Code Week zapraszamy na Warsztaty robotyki LEGO Mindstorms w Szkole Podstawowej nr 108 we Wrocławiu.
_______________________________________________________
Programowanie:
- Scratch
- Słowniczek podstawowych bloków programu Scratch
- Opis środowiska Scratch
- Język C++
- Godzina kodowania
- Programowanie Minecraft
- Python uproszczony
- Pozostałe
Grafika:
Robot Ozobot:
- Najczęstsze pytania
- Karty kodów kolorowych
- Pomoce do wydruku
- Edytor języka Scretch (OzoBlockly) dla robota dostępny poprzez przeglądarkę internetową
Inne:
Szachy:
_________________________________________________________
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania w naszej szkole odbyły się warsztaty robotyki Lego Mindstorms.
_________________________________________________________
WYNIKI XIII EDYCJI KONKURSU INFORMATYCZNEGO BÓBR
Gratulacje dla uczestników konkursu za wytrwałość i determinację – poziom był bardzo wysoki.
_________________________________________________________
KONKURS
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOLNEGO ŚLĄSKA
KU UCZCZENIU JUBILEUSZU 100-LECIA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
KATEGORIA GRAFIKA KOMPUTEROWA – WYKONANIE MEDALU OKOLICZNOŚCIOWEGO
W eliminacjach wewnątrzszkolnych wzięli udział uczniowie klas IV-VIII.
Do finału zakwalifikowali się uczniowie: Weronika Hanasz, Szymon Lech i Adam Lepszy.
Laureatem konkursu został uczeń kl. V – Adam Lepszy
.
_________________________________________________________
Zadania dodatkowe
_________________________________________________________