Informatyka

W dniach 15-23 IX 2022 r. w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania CodeWeek w naszej szkole będziemy rozwiązywać zadania z konkursów informatycznych.

 

____________________________________________________________________________________

 

9 października rusza europejskie święto kodowania – #CodeWeek2021

  • 9 października 12:30-14:00 webinar „Unity – poczuj się prawdziwym programistą”

Link do wydarzenia: https://youtu.be/Uz2bGN65PLM
Więcej informacji na temat wydarzenia: https://www.facebook.com/matplanetaPL
www.matplaneta.pl

 

Zabawy w programowanie na macie

 

 

Zadania dodatkowe

  • Klasy IV

Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który opowie w kilku punktach jak poprawnie myć ręce.
Możesz skorzystać z informacji na stronie: https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/
Podczas pracy możesz korzystać z podręcznika (od strony 72).

Lekcja 2

Interaktywna mapa Polski

Dowiem się, jak zmienić tło sceny, jak dodać interaktywny punkt. Stworzę interaktywną mapę Polski.

  • Klasy V

Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który opowie w kilku punktach jak poprawnie myć ręce.
Po przedstawieniu każdego punktu instrukcji robot powinien zmienić miejsce na ekranie oraz wygląd tła.
Możesz skorzystać z informacji na stronie: https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/
Podczas pracy możesz korzystać z podręcznika (od strony 49).

Lekcja 2
Gra platformowa
Dowiem się, jak ułożyć skrypt dowolnej gry platformowej typu Mario.

  • Klasy VI

Lekcja 1
W serwisie SCRATCH utwórz kopię zadania o nazwie „Kulkoklikacz”, nazwij ją „Dwóch_graczy”. Zmodyfikuj projekt tak aby mogły grać jednocześnie dwie osoby. Zwycięży ten kto szybciej zdobędzie 20 punktów.

Lekcja 2
Poczta bez znaczka + netykieta
Nauczę się, jak działa poczta elektroniczna, jakie są zasady netykiety i jak poprawnie pisać wiadomości e-mail.

  • Klasy VII

Lekcja 1
Zaprogramuj w serwisie SCRATCH robota, który poprosi cię o podanie trzech liczb a następnie obliczy
ich sumę i średnią oraz wyświetli uzyskane wyniki.
Przypomnę sobie czym jest zmienna i jak ją użyć w programie.

Lekcja 2

 Internet jako źródło informacji – fakenewsy.

Dowiem się, czym są fakenewsy i jak je rozpoznawać.

  • Klasy VIII

Lekcja 1. Programowanie – podstawy

Przypomnę sobie  czym jest programowanie. Napiszę projekt w C++.

Lekcja 2. Excel – podstawy

Po obejrzeniu  filmu będę wiedzieć, jak można budować tabele w Excelu (i inne proste statystyki), tworzyć podstawowe obliczenia (np. jak obliczyć sumę) i jak wykorzystywać proste funkcje w Excelu 2016. Nauczę się, jak wstawiać diagramy do Excela.

_____________________________________________________________

Prace zaprogramowane w języku Scratch
z okazji „Dnia Programisty” na konkurs „Mój świat przyszłości”

 

W ramach wydarzenia Europe Code Week zapraszamy na Warsztaty robotyki LEGO Mindstorms w Szkole Podstawowej nr 108 we Wrocławiu.

_______________________________________________________

Programowanie:

Grafika:

Robot Ozobot:

Inne:

Szachy:

Kurs interaktywny dla dzieci

 

_________________________________________________________

W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania w naszej szkole odbyły się warsztaty robotyki Lego Mindstorms.

_________________________________________________________

WYNIKI XIII EDYCJI KONKURSU INFORMATYCZNEGO BÓBR

 

Gratulacje dla uczestników konkursu za wytrwałość i determinację – poziom był bardzo wysoki.

_________________________________________________________

KONKURS
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOLNEGO ŚLĄSKA
KU UCZCZENIU JUBILEUSZU 100-LECIA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
KATEGORIA GRAFIKA KOMPUTEROWA – WYKONANIE MEDALU OKOLICZNOŚCIOWEGO

W eliminacjach wewnątrzszkolnych wzięli udział uczniowie klas IV-VIII.

Do finału zakwalifikowali się uczniowie: Weronika Hanasz, Szymon Lech i Adam Lepszy.

Laureatem konkursu został uczeń kl. V – Adam Lepszy
.

_________________________________________________________

Zadania dodatkowe

_________________________________________________________