Klasa 5 c

Klasy 5b i 5c zwiedziły, mieszczącą się w dawnym bunkrze, galerię Moviegate, gdzie można zobaczyć rekwizyty i kostiumy ze znanych filmów oraz pobawić się w gabinecie luster Przed zwiedzaniem uczniowie wzięli udział w fascynującym pokazie chemicznym. Bawili się w szalonych naukowców tworzących „wulkan piany” i dowiedzieli się, jak smakują chrupki zanurzone w ciekłym azocie

 


Warsztaty „Bezpieczeństwo w sieci”

Dynamiczny rozwój Internetu niesie ze sobą mnóstwo korzyści, jednak również wiele zagrożeń, takich jak cyberprzemoc, niebezpieczne znajomości, wirusy czy uzależnienie od komputera i smartfona. Dlatego bardzo istotne jest uświadomienie dzieciom już od najmłodszych lat, w jaki sposób korzystać z nowych technologii, aby były one dla nich bezpieczne.

Warsztaty prowadzone były przez aktora i aktorkę-psycholożkę z „Teatru na Ostrowie”. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach, uczestnicząc w zabawach psychoedukacyjnych, dramie, teatrze masek. Poprzez zabawę zdobyły wiedzę dotyczącą bezpiecznego korzystania z Internetu, dowiedziały się jakie ryzykowne sytuacje wiążą się z korzystaniem z sieci internetowej i jak im zapobiegać.


OK w klasie 3c

Lepiej się uczę jeśli wiem, po co i czego mam się nauczyć.

Lepiej się uczę, jeśli nauczyciel rozmawia ze mną o postępach i w każdej chwili wie, na jakim etapie nauki jestem.

Lepiej się uczę, jeśli nauczyciel udziela mi informacji zwrotnej, co zrobiłem dobrze, co i jak powinienem poprawić i jak mogę się dalej rozwijać.

Lepiej się uczę, jeśli korzystam z wiedzy i umiejętności moich kolegów i koleżanek.

Lepiej się uczę, jeśli jestem świadomy i odpowiedzialny za proces uczenia się.

Od roku szkolnego 2017/2018 w Szkole Podstawowej 108 im. Juliana Tuwima zaczęliśmy formalnie wprowadzać elementy oceniania kształtującego. Jesteśmy objęci programem „Całościowy Rozwój Szkoły” organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Jest to początek naszej przygody z OK.

Nauczyciel, który stosuje ocenianie kształtujące:

  1. Określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia.
  2. Ustala wraz z uczniami kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia.
  3. Stosuje efektywną informację zwrotną.
  4. Rozróżnia funkcje oceny sumującej i kształtującej.
  5. Buduje atmosferę uczenia się, pracując z uczniami i rodzicami.
  6. Potrafi zadawać pytania angażujące ucznia w lekcję.
  7. Wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską

Nasze „okejowe” zeszyty już zaczęły żyć własnym życiem….tworzymy je sami, uczymy się robić własne notatki, używamy kolorów, wycinamy, wklejamy…

Najważniejsze jednak, że wiemy czego się uczymy i po co a nacobezu pozwala nam zrozumieć, w jaki sposób możemy „wejść po schodach na samą górę”, aby osignąć cel.


Muzeum Archeologiczne

Jak mieszkali nasi przodkowie? Na to pytanie poszukiwaliśmy odpowiedzi w Muzeum Archeologicznym.


Klasa 3c w Muzeum Pana Tadeusza

Czy zastanawialiście się kiedyś, z czego jest zrobiony papier? Jaki
jest proces jego powstawania? My się już dowiedzieliśmy!
Uczestniczyliśmy w warsztatach czerpania papieru na sicie, wykonaliśmy
własny arkusz papieru i ozdobiliśmy go suszonymi roślinami,
kawałkami bibuły i innymi drobnymi elementami.
Obejrzeliśmy ekspozycję poświęconą rękopisowi Pana Tadeusza.
Dowiedzieliśmy się, wielu ciekawostek o Adamie Mickiewiczu.


Pieczemy chleb

Jakie rośliny uprawia się na polu i do czego je wykorzystujemy?
Na te pytania poznaliśmy odpowiedź na zajeciach z edukacji przyrodniczej. Sami uzyskaliśmy skrobie z ziemniaka, olej ze słonecznika, a na koniec upiekliśmy chleb pełnoziarnisty, który zjedliśmy ze smakiem.